суббота, 11 июня 2011 г.

Положення про районне методичне об’єднання

Положення про районне методичне об’єднання
1. Загальні положення
1.1. Районне методичне об'єднання вчителів (далі — РМО) — структурний підрозділ районного методичного кабінету, який координує методичну, організацій¬ну роботу вчителів одного або кількох споріднених предметів, організує вдосконалення відповідної фахової освіти та кваліфікації педагогічних працівників району згідно з рівнями, ви-значеними законодавством.
1.2. РМО створюється з числа вчителів, для яких робота в районі є основним місцем роботи або роботи за сумісництвом.
1.3. Метою діяльності РМО є здійснення навчально-виховної, методичної та позакласної роботи з одного чи кількох споріднених предметів.
1.4. Керує РМО голова, який обирається на два роки на загальних зборах РМО із числа педагогічних працівників з відповідною фаховою освітою і якому за результатами атестації встановлено першу або вищу кваліфікаційну категорію за наявності стажу роботи за фахом не менше п'яти років. Голова РМО обирається на два роки і працює на державних (громадських засадах). Для забезпечення ведення документації РМО обирається секретар.
1.5. РМО створюється за наявності в районі 20 і більше вчителів одного або декількох споріднених предметів.
1.6. РМО підпорядковується безпосередньо РМК.
1.7. Підрозділами РМО є творчі групи вчителів тощо.
2. Завдання та напрямки роботи районного методичного об'єднання вчителів
2.1. До питань компетенції РМО входять:
- забезпечення навчально-виховної та методичної роботи на високому професійному рівні;
- задоволення потреб учнівської молоді в інтелектуальному, культурному та духовному розвитку;
- надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності;
- обговорення питань з методики викладання предмета, принципових питань навчальних програм Міністерства освіти і науки України та індивідуальних навчальних програм, затвердження календарно-тематичних планів;
- розгляд питань організації, керівництва та контролю за якістю навчальної роботи учнів та вихованців;
- забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів;
- виконання нормативних вимог щодо навчання та виховання учнів;
- координація навчально-виховної діяльності вчителів та організації їхньої взаємодії в педагогічному процесі;
- вивчення та впровадження в практику сучасних освітніх технологій навчання; форми і методи роботи на уроці та в позаурочний час;
- огляди кабінетів, конкурси методичних знахідок серед педагогів РМО.
2.2. Головним завданням РМО є:
- розроблення, апробація та впровадження новітніх освітніх технологій і систем, перспективного педагогічного досвіду, поліпшення на цій основі організації науково-методичної роботи в районі;
- організація діяльності наукового товариства учнів району, підготовка та проведення предметних олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів юних науковців тощо;
- проведення системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педаго¬гів, вивчення, узагальнення та впровадження їхнього педагогічного досвіду, делегуван¬ня кращих педагогів на конкурси професійної майстерності, навчально-методичної та науково-дослідної роботи.

3. Організація роботи районного методичного об'єднання вчителів
3.1. Роботу вчителів у межах РМО організовано на засадах гуманізації, демократизації, взає¬моповаги, взаємодопомоги та взаємоконтролю.
3.2. Роботу РМО організує його голова.

4. Обов'язки та права голови районного методичного об'єднання вчителів
4.1. Голова РМО:
- аналізує роботу кожного члена РМО щодо організації навчально-виховного процесу з предметів, що є складовими РМО;
- організує вивчення стану викладання предмета, взаємодію вчителів РМО та ведення ними шкільної документації;
- організує взаємовідвідування уроків, позакласних заходів із предметів, що є складовими РМО, та взаємодопомогу;
- забезпечує організацію заходів, спрямованих на професійне зростання вчителів, зокрема молодих спеціалістів;
- розподіляє методичні теми педагогічних працівників на поточний навчальний рік та організовує педагогічні читання на засіданнях РМО;
- визначає функціональні обов'язки та ступінь відповідальності членів РМО за їх виконання;
- відповідає за ведення документації РМО;
- визначає та аналізує роботу РМО, складає списки необхідної науково-методичної літератури, технічних засобів навчання;
- створює банк даних педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій, знайомить із ними членів РМО;
- створює аудіо- та відеотеку кращих освітянських доробок РМО закладів освіти району;
- спрямовує свою роботу на виявлення, апробацію та впровадження в практику закладів освіти району перспективного педагогічного досвіду, новинок навчально-методичної літератури, новітніх освітніх технологій та досягнень сучасної науки;
- визначає вчителів для роботи з обдарованими дітьми, готує навчальні матеріали та проводить другий районний етап предметної олімпіади;
- організовує роботу вчителів з підготовки команди учнів до участі в конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН;
- разом із методистом РМК готує навчальні матеріали для проведення зрізів знань за річним робочим планом відділу освіти;
- разом із методистом складає план прове¬дення предметного тижня, декади тощо, призначає відповідальних та слідкує за його виконанням;
- проводить засідання РМО не менше як чотири рази на рік згідно з планом;
- складає план роботи на поточний навчальний рік, який узгоджує з членами РМО. План роботи затверджує науково-методична рада РМК;
- звітує про роботу РМО на засіданнях науково-методичної ради РМК;
- контролює виконання календарно-тематичних планів, навчальних програм разом з методистом, організує вивчення стану викладання предметів (якість, результативність), ведення шкільної документації вчителями.
4.2. Голова РМО має право:
- на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів з предмета, що є складовим РМО;
- звертатися за консультацією до працівників відділу освіти із проблем організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, виконання трудової дисципліни вчителів, якіє членами РМО;
- вносити пропозиції до відділу освіти щодо підвищення кваліфікаційної категорії членів РМО;
- рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;
- виносити на розгляд адміністрації гімназії питання щодо заохочення вчителів.
5. Обов'язки вчителів, які входять до складу районного методичного об'єднання вчителів
5.1. Учителі, які входять до складу РМО, повинні:
- організувати свою навчально-виховну роботу з урахуванням основних завдань діяльності відділу освіти, науково-методичної проблеми району, РМО;
- організувати свою діяльність з питань удосконалення фахової майстерності;
- планувати свою діяльність із урахуванням питань охорони здоров'я та життя дітей, заходів техніки безпеки;
- організувати взаємодію з батьками та колегами щодо поліпшення навчально-виховного процесу та якості своєї праці.
6. Права вчителів, які входять до складу районного методичного об'єднання вчителів
Учителі, які входять до складу РМО, мають право:
- звертатися до РМК з проханням про відрядження на курси, семінари, тренінги з питань підвищення фахової майстерності;
- вносити пропозиції щодо поліпшення організації навчально-виховного процесу в закладах освіти району;
- вносити пропозиції щодо організації та змісту атестації вчителів;
- звертатися за консультацією з питань організації навчальної діяльності та вихованняучнів до методистів РМК.
7. Документація районного методичного об'єднання вчителів РМО розробляє та систематично веде свою документацію відповідно до переліку:
- положення про РМО;
- аналіз роботи РМО за рік, що минув;
- план роботи на поточний рік;
- протоколи засідань РМО;
- план атестації вчителів, проходження курсової перепідготовки, банк даних про вчителів: якісний та кількісний склад;
- необхідна документація для організації діяльності РМО (можна у формі таблиці);
- методична база передового педагогічного досвіду вчителів, членів РМО;
- тематичне планування роботи вчителів, членів РМО.
8. Керівництво діяльністю районного методичного об'єднання вчителів
Керівництво діяльністю РМО здійснює РМК.

Комментариев нет:

Отправить комментарий